גפן ייעוץ עסקי

החנות הדיגיטאלית – הדבר הבא כבר כאן!

1

לפני מספר שבועות הייתי במלון דויד אינטרקונטיננטל תל אביב, ביום עיון בנושא המסחר המקוון – Go commerce. כמידי שנה אולמות הוועידה היו עמוסים בדוכנים, במשתתפים ובעיקר בהרצאות מקצועיות, של בעלי העסקים שחיים את התחום ביום יום. ליקטתי עבורכם את עיקרי הדברים של המובילים בתחום הדיגיטלי.

כחלוצה בתחום המסחר האינטרנטי והשיווק הדיגיטאלי וכמי שעוסקת ביעוץ להקמת חנויות אינטרנטיות באופן יומיומי, עלו לי המון תובנות במהלך יום העיון. בעיקר התחדדה אצלי התובנה לגבי השינוי הדרמטי של דרך קבלת ההחלטות שהצרכן עובר בדרך לקניה והצורך להשתמש בכלים הדיגיטליים השונים במטרה להיענות ולתמוך בשינוי הזה.

במקביל, קיבלתי חיזוק רציני להתעקשות שלי – מול לקוחותיי החשדניים (לגבי כל סוג של מערכת דיגיטאלית וגם מתעבים כל הוצאה כספית נוספת) – להטמיע מערכות לניהול מידע מתקדמות בחנות.

אז מה היה לנו ביום העמוס הזה, חוץ מהאכילה האין סופית של הכיבוד הבלתי נגמר שהוצא לאורך כל היום, השתתפתי בחלק מההרצאות שהיו. היה קשה אך נאלצתי לבחור, והתמקדתי בתחומים שיותר מעניינים אותי.

שמעתי מפי – מיכל נייטו-אלבז מייסדת ויזמית GUILTY.CO.IL   שרק לפני 4.5 שנים נכנסו לעניין האינטרנט; מיקי וינברג מנכ"ל Applause ישראל שדיבר על ההתמקדות ביצירת חוויה דיגיטאלית מצוינת ללקוח! ; אלירן בן יהודה, מנהל הפעילות של חברת טבולה ישראל שדיבר על מגמות בעולם המובייל שחייבים להכיר; טל רובינשטיין מייסדת SHUPPERZ שדיברה על כך שהעולם הדיגיטאלי מצמצם את הפער בין החנות הפיזית לתוכן הדיגיטאלי; דן גולדמן מנהל חב' משלוחוף, שדיבר על ההבדלים בחוויית המשתמש ובחר למכור דרך אפליקציה ולא באמצעות אתר רגיל.

כל המרצים נתנו הצצה קצרה לפנים של העסק שלהם, אבל גולת הכותרת הייתה ללא ספק מבחינתי ההרצאה מנכ"ל המכירות של ASOS הבריטית (אופנה ואקססוריז נמכרים באינטרנט ללא הפסקה – אילו הם חיי!!), שהסביר את תהליך קבלת ההחלטות שהם עברו בהתפתחות העסקית שלהם, בהטמעת הטכנולוגיות שנבחרו ובהתחברות שלהם לשיווק ומכירות בשיטות דיגיטאליות מתקדמות.

במאמר זה אתמקד בקמעונאים.

Guilty חברה חדשה בתחום ה – BEAUTY CARE, שהצטרפה לזירת מסחר אינטרנטית צפופה באופן יחסי. רק לפני 4.5 שנים התחילו לחשוב בגדול ונכנסו לעניין האינטרנט וכבר מציגים מעל 1500 פריטים למכירה בארץ ובעולם. מיכל – היזמית ומייסדת החברה דיברה על המעבר משיווק להחזר ההשקעה (ROI). היא חידדה עבורנו את המאמץ השיווקי הכולל הנדרש על מנת להצליח בעולם של היום.

חברת GULTY פיתחה לעצמה מספר עקרונות ל ROI (החזר השקעה) חיובי, והם טוענים שעל מנת להצליח יש להתמקד במקביל במיקרו של החנות/אתר ובמקרו של הענף.

רגעי המקרו: רגעים משמעותיים – למשל, יום האישה הבינלאומי. תוכן תוכן תוכן – הפצה וקידום למשפיעים, יוטיוב, פייסבוק, אינסטגראם, לייפסטייל ועוד.

רגעי המיקרו: סל נטוש (תזכורת עדינה )/ מתנות הפתעה/ שירות לקוחות/ סל קניות מלווה – סיום קנייה קל ונוח/ בחירת מוצר חווייתית/ כניסה לאתר ועוד.

GUILTY סימנו את המטרה דור חדש של לקוחות – המילניום נכנסו לשוק – הם זיהו שלדור הזה יש הרגלי צריכה חדשים ושונים. ללקוחות החדשים אין גבולות גאוגרפיים, והחברה החליטה להתמקד בלקוחות עצמם.

GUILTY סימנו לעצמם מטרה להשתמש בטכנולוגיה חדישה ומעודכנת. הם כל הזמן שואלים ובוחנים "מה הדבר הבא?"  – למשל, האפליקציה musical.ly – על פי חברת GUILTY חייבים להיות מעודכנים לגבי האפליקציה שהדור הבא משתמש בו

GUILTY עושה שימוש בטכנולוגיות דאטא טובות וחדשניות על מנת לנתר את השימושים באתר.

GUILTY משקיעה משאבים רבים בשיווק חדש – תוכן תוכן תוכן ועוד תוכן. שירות לקוחות 24/7/365 – שרות לקוחות בעברית מענה טלפוני, מענה בפייסבוק, אינסטגראם, צ׳אטבוטים, צ׳אט, שירות משלוחים מהיר VIP בתיאום מראש.

גם מנכ"ל השיווק של ASOS סיפר את סיפור ההתפתחות המואצת של החברה בשנתיים האחרונות על תוך שימת דגש על ציר הטכנולוגיה שמתמקדת בחוויית המשתמש ברגעי המיקרו.

ASOS זו החנות אופנה האינטרנטית הכי גדולה בבריטניה. החברה הוקמה בשנת 2000 , ובשנת 2015 הבינו שחייבים להשקיע ולעלות קומה מהבחינה הטכנולוגית. הם הגיעו למצב של – להיות או לחדול. החזון החדש של Asos היה לשנות את הדרך שבא אנשים קונים, תוך שהם מבקשים להיות בשפיץ הטכנולוגי הקמעונאי. ASOS בנו פלטפורמה דיגיטאלית חדשה, תוך חיבור של כ- 30 טכנולוגיות שונות שעוסקות בכלים של שירותי המיקרו. לדוגמא – צ'ק אאוט בדף אחד. עיקר שירותי המיקרו מתמקדים בחוויית המשתמש.

ההחלטה הבסיסית הייתה לא ללכת לכיוון ה – customized (פיתוח תוכנה ייעודית ובלעדית לחנות ASOS), אלא הוחלט על כיוון האינטגרציה של הרבה תוכנות שונות מומחיות בתחומם. הם הקימו פלטפורמה מרכזית שמתממשקת לתוכנות נוספות. החלטה משמעותית נוספת הייתה ההחלטה לעבור לעבוד בענן, והחלטה להטמיע תוכנות של  micro services – הייתה מהפכנית.

מאז שהשיקו את החנות החדשה הגדילו ביותר מ 60% את המכירות!!

יותר מ 70% מהטרפיק של החנות מגיעה מהמובייל.

לדברי המנכ"ל, הסוד הוא – במוצרים האופנתיים, בגיוון ובמבחר הגדול, ובקלות הקניה – מהירות, בהירות, משלוח לא יקר.

[sc name="mailinglist"]

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן