גפן ייעוץ עסקי

טיפים להפקת כרטיס ביקור מנצח

 

כרטיס ביקור אינו חייב להיות יקר, אך חייבים להשקיע בו. המפתח לכרטיס ביקור טוב הוא ליצור כרטיס שעיצובו מעניין, מכוון מטרה ואינפורמטיבי. הזהות החזותית של העסק שלך משתקפת בכרטיס הביקור שלך. הכרטיס צריך לשקף את העסק שלך ואת המוצרים או השירות שאת מוכרת, באותה מידה שהוא משקף אותך באופן אישי. התייחסי לכרטיס הביקור שלך כאל נציג מכירות של העסק, מאחר שהכרטיס יישאר בידי הלקוח הפוטנציאלי הרבה אחרי שהמפגש ביניכם יסתיים. כרטיס הביקור יכול להיות מודפס (כרטיס פיזי) או בפורמט דיגיטאלי (כרטיס וירטואלי).

כשרוצים להתחיל להתרשת (NETWORKING) ברמה עסקית, יש צורך במלאי מספיק של כרטיסי ביקור. כרטיס הביקור שלך משחק תפקיד חשוב בקשירת קשרים עסקיים, לכן יש חשיבות רבה לכך שהכרטיס יעביר מסר חד וברור לגבי העסק שלך. במקביל, רצוי מאוד שהכרטיס יעוצב באופן שיזכיר ללקוח הפוטנציאלי מי את!

צבע ודמות

עשי:

השתמשי בצבע! על מנת ליצור עניין והדגשה השתמשי בצבע. הצבע יכול להיות בלוגו של העסק או בדמות/בתמונה, בטקסט או כרקע. לא כדאי להשתמש ביותר משני צבעים או שלושה על מנת שלא להעמיס על הכרטיס. אפשר להשתמש בצבע אחד או שניים מתוך הלוגו עבור אלמנטים בכרטיס או בכיתוב.

תאמי את הצבעים! הישארי עם אותה סכמה ותוכנית של צבעים שמעבירים את אותו המסר.

תמונה טובה שווה אלף מילים! הוסיפי תמונה אישית שלך, בעיקר כאשר העסק מבוסס שירות ויש ערך מוסף להיכרות האישית ולקיום מערכת יחסים אישית עם הלקוח.

אל תעשי:

אל תשתמשי בקליפ ארט (CLIP ART) עבור הלוגו או עבור אלמנטים אחרים בכרטיס. המותג שלך הוא הזהות שלך וכדאי להשקיע (וזה בהחלט לא חייב להיות יקר) בהפקת לוגו מקורי משלך.

הקפידי על שיטתיות ועקביות עיצובית. אל תפיקי כרטיס ביקור במנותק משאר חומרי השיווק של העסק. עיצוב כרטיס הביקור צריך להתאים לתוכנית העיצובית של אתר האינטרנט, נייר הפירמה, החשבוניות, הצעות המחיר של העסק וכו'.

צורה

עשי:

שימי לב לסידור הכרטיס והקפידי על הרמוניה ואיזון חזותי.

זכרי: יישור לשמאל (באנגלית), יישור לימין (בעברית) – הכי קל לקריאה (בגלל שהכיתוב נמצא במקום שאנו מצפים לו). מִרכוז כל המלל (או אפילו רובו) יכול להיראות עמוס וקשה לקריאה.

הגבילי את הכתוב לגופָן אחד או שניים. ריבוי גופנים שונים משבש את ההרמוניה בכרטיס ומבלבל את העין האנושית.

אל תעשי:

אל תערבבי גדלים שונים של גופנים ואל תשתמשי בטקסט שהוא קטן מדי לקריאה. אל תשתמשי בצבעים בהירים מדי, שקשה לקרוא אותם, וגם לא ברקע כהה מדי שמפריע לראות את הטקסט.

 

פורמט הכרטיס

עשי:

  • הקפידי על כרטיס נקי ופשוט (פחות זה יותר – Less is More ). הימנעי מעודף ועומס חזותי. השתמשי בצד האחורי של הכרטיס להעברת מידע נוסף או להצעה מיוחדת (הציעי הנחה או הטבה מעניינת – תני ללקוח הפוטנציאלי שלך סיבה להתקשר או להגיע לעסק שלך).
  • התאימי את האווירה של כרטיס הביקור לסוג העסק שלך. אם העסק בתחום שמרני יותר – השתמשי בצבעים ובגופנים שמרניים וצרי עיצוב שמביע שמרנות. אם העסק יצירתי – השתמשי בצבעוניות ובדינמיות להפקת האווירה הראויה.
  • שאפי ליצור ניגודיות ואיזון בעיצוב כרטיס הביקור. כהה על בהיר, צבעים מנוגדים, ואלמנטים גדולים לצד קטנים יותר – יוצרים ניגודיות שמושכת תשומת לב!
  • הרחיקי את הלוגו ואת הטקסט מקצות הכרטיס.

אל תעשי:

  • אל תשתמשי בגודל או בצורה שאינם סטנדרטיים לכרטיס ביקור (אלא אם יש צורך אמיתי לעניין). הגודל הסטנדרטי נוח לשימוש, נכנס בקלות לארנק ולמחזיקי הכרטיסים. קצוות מעוגלים יכולים להוסיף עניין לכרטיס.

 

מרקם

  • אל תשתמשי בנייר זול ודק. זה מעיד על העסק שלך יותר מכל!
  • התאימי את הציפוי של הנייר למטרת הכרטיס. לכי על גלוס (גימור מבריק) על מנת להעצים את התמונה על הכרטיס. בחרי בגימור מט עבור כרטיס חלק שיהיה קל לכתוב עליו.
  • נייר ללא ציפוי (בגימור מט) מעביר מסר פורמלי יותר ומתאים לעסקים שבהם משתמשים בנייר פירמה (בדרך כלל במקצועות החופשיים).
  • להשארת רושם מיוחד, חשבי על הבלטה (הרמה) או הטבעה (שקיעה), או על ציפויים מיוחדים (זהב/כסף), זה עולה פחות ממה שאת חושבת.

המילה הכתובה

עכשיו – כשיש לך את הלוגו, הצבעים, ההעמדה, האווירה והעיצוב הרצוי – זה הזמן לשים לב לפרטים המודפסים ולמידע המופיע על הכרטיס. בדקי שוב ושוב, שלוש פעמים לפחות, ואחר כך שוב באישור הסופי (לפני ההדפסה), את האיות והמספרים!!! חבל לזרוק אלף כרטיסים בגלל טעות במספר או באות.

לסיכום:

כרטיס הביקור מעביר מסר תת הכרתי (SUBLIMINAL). זהו מסר שמשפיע על אנשים למרות שהם לא מודעים לכך. לעתים קרובות אפשר להשיג את האפקט הרצוי בשימוש בצבעים. בחרי את הצבעים שמשרתים את המסר האותנטי והמדויק ביותר לעסק שלך!

"יש רק הזדמנות אחת ליצור רושם ראשוני טוב"


ו

 

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן