גפן ייעוץ עסקי

כרטיס ביקור – מודפס או דיגיטאלי?!?

בין אם אתה מנהל עסק או מבקש שינוי בקריירה, סביר להניח שהשתתפת השנה באירוע מקצועי אחד לפחות. כמו כל משתתף מנוסה מצאת את עצמך מסתובב עם קומץ של אנשי קשר חדשים וערימה של כרטיסי ביקור.

כיום הכול הולך לכיוון הדיגיטלי, ואנחנו תוהים: האם כרטיסי ביקור מודפסים עדיין רלוונטיים? האם חלופות וירטואליות, כגון אפליקציות לנייד ואתרי אינטרנט של תבניות, יחליפו את הנייר או ישלימו אותו?

לפני כשלוש שנים מצאתי את עצמי באירוע שיווקי נוצץ. פגשתי אנשים מדהימים שנראו לי מתאימים לכאורה לשיתוף פעולה מסחרי. הצגתי את עצמי ברהיטות, וחשבתי שהרשמתי את בני שיחי… כשהגיע הרגע להחלפת כרטיס הביקור, נאלמתי דום. מתברר ששכחתי את כרטיסי הביקור שלי במשרד. מביך, אבל קורה. נאלצתי להתנצל, ולבקש מן 'הקשרים הפוטנציאליים' את כרטיסי הביקור שלהם, כדי שאוכל להיות בקשר.

במהלך האירוע, תוך כדי האזנה להרצאה בנושא שיווק דיגיטלי, קיבלתי השראה, והתחברתי דרך הטלפון הנייד לחברה שמפיקה כרטיסי ביקור דיגיטליים. יצרתי את הכרטיס שלי תוך דקות אחדות ומיד שלחתי אותו בטלפון לאנשים שפגשתי לפני כשעה. כשיצאתי להפסקה, 'הקשרים הפוטנציאליים' כבר חיכו לי. הם התלהבו מן המרץ שלי ומזריזות הפעולה. התברר שאף אחד לא האמין באמת שאני אצור איתו קשר, וכשקיבלו את ההודעה הטלפונית עם כרטיס הביקור הדיגיטלי, מיד שמרו את הפרטים שלי בטלפון שלהם וזכרו מי אני. ההצלחה הייתה מושלמת, והמפגש הזה הוליד עסקאות רבות.

 

הנה מבט מקרוב על כמה מן היתרונות והחסרונות של כרטיסי ביקור מודפסים מול אלו הדיגיטליים:

 

כרטיסי ביקור מודפסים

יתרון: כרטיס ביקור מודפס מעניק הזדמנות לקשר אישי עם אנשים שתרצה ליצור איתם קשר בעתיד, החל מהרושם הראשוני. בעידן התוכן החזותי כרטיסים אלה הם תזכורת חזותית ברורה, שמזכירה לאחרים מי אתה ומה העסק שלך.

 

חיסרון: האם עדכנת לאחרונה את מספר הטלפון, את כתובת האימייל או את כתובת האתר שלך? האם אתה מחליף את שם העסק שלך או עובר מיתוג בקנה מידה מלא? כל שינוי שבוצע בפרטי אנשי הקשר המופיעים על גבי כרטיסי ביקור מנייר מצריך הדפסה חדשה שלהם.

 

יתרון: כרטיסי ביקור מודפסים נוחים לשימוש בכנסים, בתערוכות, בארוחות צהריים מקצועיות ובאירועים אחרים ברשת התעסוקה. כאשר מישהו מבקש את הכרטיס שלך, זה אומר שהוא רוצה תזכורת מוחשית שתזכיר לו מי אתה וכיצד נפגשתם. האדם שרושם הערה מהירה על הכרטיס המודפס שלך הוא זה שייזכר במידע הזה בעת פגישת מעקב איתך שתגיע בשלב מאוחר יותר.

 

חיסרון: איסוף כמויות אין סופיות של כרטיסי ביקור של אנשים שמעניינים אותך בפוטנציאל, עשוי בסופו של דבר להביא להתעלמות. כשם שאתה עשוי להתעלם מכרטיסים רבים שנמצאים אצלך, כך גם אנשי הקשר הפוטנציאליים עשויים להתעלם מן הכרטיס שלך שנמצא אצלם.

 

כרטיסי ביקור דיגיטליים[1]

יתרון: אפליקציות לנייד כמו SnapDat, כרטיס אחד, ו-לחיצת יד, מאפשרים לך לשתף אדם עם כרטיס הביקור האלקטרוני שלך, והוא יכול בקלות לשתף אותו עם משתמשים אחרים. אפשר ליצור כרטיס ביקור וירטואלי מותאם אישית (vCard), ולשלוח בקלות את פרטי הקשר שלך למשתמשי אפליקציה אחרים באמצעות שם המשתמש שלהם. יישומים אלה מאפשרים לך לשלוח את ה-vCard שלך אל משתמשים שאינם משתמשים באפליקציה.

חיסרון: לא כל האפליקציות האפשרויות לנייד זמינות עבור iPhone ו-Android, וחלק מהגרסאות החינמיות מחייבות את המשתמשים להתקין את האפליקציה במכשירי הטלפון החכמים שלהן.

יתרון: כרטיסי ביקור מבוססי אינטרנט יכולים לסייע לך למקסם את הרשתות המקוונות שלך וליצור הזדמנויות לנוכחות באינטרנט. אתרי אינטרנט מקצועיים מאפשרים למבקרים לגלות יותר אודותיך, ללמוד כיצד להגיע אליך ולראות חלק מן העבודה הטובה ביותר שלך. לאחר יצירת הדף שלך, תוכל לקשר אותו לחתימת הדוא"ל שלך ולפרופילים של מדיה חברתית לחשיפה נוספת.

יחד טוב יותר

אפילו בעולם ממוקד היי-טק יש עדיין מקום לכרטיסי ביקור נייר קלאסיים. הנה דרכים קלות אחדות שבהן אפשר למזג את פעילויות העולם האמיתי עם נוכחות וירטואלית.

הוסף רכיבים דיגיטליים. השתמש בקוד QR על הכרטיס המודפס שלך. יישומים ניידים יכולים לסרוק את הקוד ולשלוח למשתמשים בטלפון החכם ישירות לקישור על פי בחירתך, כגון לדף שלך או לפרופיל מקצועי.

מנף מדיה חברתית. האם אתה פעיל במיוחד בפלטפורמות מסוימות של מדיה חברתית? כלול את הסמלים ואת הידיות שלך על כרטיסי נייר. כך יידעו אנשי קשר חדשים היכן וכיצד להתחבר איתך מבחינה חברתית.

ניהול אנשי קשר ביעילות. במקום להכניס את כל אנשי הקשר החדשים שלך ביד, כדאי להשתמש בתוכניות סריקה כמו ScanBizCards ו-Evernote על מנת לאסוף ולנהל כרטיסי ביקור מודפסים. תוכניות אלה מייבאות את המידע ישירות לרשימת אנשי הקשר של הטלפון החכם, והן יחסכו את הטרחה של הזנת כל הנתונים ביד.

האם אתה מעדיף להשתמש בנייר או בכרטיסי ביקור דיגיטליים? חשוֹב כיצד ההחלטה הזאת תומכת באסטרטגיה העסקית שלך!

[1] http://modimarketing.com/paper-vs-digital-business-cards/

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן