גפן ייעוץ עסקי

טיפ שיווקי לעסקים הקטנים

טיפ שיווקי לעסקים הקטנים / חיה (איימי) בן דור

יותם, מהנדס במקצועו, החליט לפתוח עסק כמנהל פרויקטים. הוא התחיל לאט לאט, הקים אתר תדמית, הדפיס כרטיסי ביקור ויצא לדרך. השמועה עברה מפה לאוזן, לקוח הביא עוד לקוח, אבל זה לא הספיק. יותם הבין שעל מנת להביא פרנסה ראויה הביתה, עליו להגדיל את העסק. הוא שכר מהנדס נוסף, ובמקביל חשב על הדרך הנכונה להשקיע בשיווק, כדי להגדיל את החשיפה שלו בשוק ואולי להגיע ללקוחות גדולים יותר ולפרויקטים חשובים יותר.

בעידן האינטרנטי נדמה שהלקוחות הפוטנציאלים שלנו קרובים ונגישים יותר מאי פעם. בלחיצת כפתור, תוך שימוש באפליקציה מכוונת מטרה, והופ – אני מגיעה ישירות למייל הפרטי ולטלפון של הלקוח הפוטנציאלי. פייסבוק, גוגל, אאוטבריין, סמוב ועוד אפליקציות שיווקיות נותנות לנו מענה שיווקי שעוטף את הלקוח הפוטנציאלי ב-360 מעלות. עד שיקנה.

כיום באמת קל יותר להגיע לחשיפה מדויקת, והלקוח הפוטנציאלי נמצא במרחק נגיעה. אבל הלקוח שלנו טרוד, סקרן אבל חשדן, וחשוף לאין סוף מסרים שיווקיים, ללא הפסקה ובכל אמצעי אפשרי.

המשאבים הנדרשים מבעל העסק הקטן על מנת להקים את מערך השיווק האינטרנטי, במונחים של זמן, כסף ואנרגיה, הם עצומים. מעבר למיומנויות הטכנולוגיות הנדרשות, יש לגבש אסטרטגיה שיווקית מתאימה, ללמוד להשתמש באפליקציות השיווקיות, להכין את המסרים השיווקיים, גרפיקה, כתיבה שיווקית, קריאת ה-DATA ועוד. שיווק הוא מקצוע בפני עצמו, ושיווק אינטרנטי הוא תחום בפני עצמו. כיועצת עסקית לעסקים קטנים מזה עשרים שנה, אני שומעת שוב ושוב את התלונה: "אם הייתי רוצה לעבוד בשיווק לא הייתי פותח את העסק הזה… ואם אני משקיע כל כך הרבה זמן ואנרגיות בשיווק, מתי אני אעבוד במקצוע שלי?!?" עקומת הלמידה גבוהה, התוצאות מתעכבות והתסכול גדול.

אין צורך להישען רק על השיווק האינטרנטי! השתמשו במגוון ערוצים שיווקיים, אינטרנטיים ומסורתיים במקביל. הכינו סדרה של מיילים, השתמשו במערכת דיוור ואוטומציה, ובסופו של התהליך אל תשכחו להתקשר (כן! כן!) ולדבר עם המתעניין.

שיווק יעיל הוא שיווק שעושים בעקביות ולאורך זמן. בחרו כלי אחד או שניים (לכל היותר), אינטרנטי או מסורתי, הקציבו מראש תקציב שאתם יכולים לעמוד בו, קבעו זמן מוגדר לעיסוק בשיווק, תכננו מראש ותַזמנו את המסרים השיווקיים על פי הכלי המתאים.

אם כן, מה עשה יותם לאחר שבזבז עשרות אלפי שקלים על שיווק אינטרנטי לא יעיל ולא מועיל? הוא עבר לשיווק ממוקד ומשולב: לקבלת חשיפה ונוכחות אינטרנטית, הוא השתמש בגוגל ADS, מאמרים ומיילים אישיים לאנשים ברשת המקצועית שלו; לשיווק ישיר – הוא פשוט קבע פגישות עם מקבלי ההחלטות בחברות הגדולות.

כיום הוא מעסיק חמישה מהנדסים בעסק שלו ועובד יותר כמהנדס ופחות בשיווק!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן