גפן ייעוץ עסקי

כנס Next Case – מה למדתי מתהליך של חברה גדולה שנכנסה לפיתוח מוצר דיגיטלי

כנס Next Case – מה למדתי מתהליך של חברה גדולה שנכנסה לפיתוח מוצר דיגיטלי

כנס Next Case הוא כנס שנתי מבית היוצר המרשים של Askpavel. אני עוקבת אחרי Askpavel מאז התחלתי את דרכי בעולם הדיגיטלי, אי שם בתחילת שנות ה-2000. הבלוג עזר לי שוב ושוב להתמצא בעולם המהיר והמבלבל הזה. הכנס נועד לכל מי שמשווק בדיגיטל הן מהצד הטכני והן מהצד האסטרטגי. כנס מעולה.

כנס Next Case – מה למדתי מתהליך של חברה גדולה שנכנסה לפיתוח מוצר דיגיטלי
כנס Next Case – מה למדתי מתהליך של חברה גדולה שנכנסה לפיתוח מוצר דיגיטלי

התכנסנו בחולות ראשון לציון (אולמי לארגו), באווירה הייטקיסטית משהו. מה היה לנו שם? אוכל טוב, אווירה נהדרת, מרצים טובים, עמידה מהודקת בזמנים, וגם… מטרייה (למי שהספיק לקחת). המרצים הגיעו מהשטח, היו מעניינים, ושיתפו בהתנסויות האמיתיות שלהם – בהצלחות ובכישלונות.

הכנס חולק לשני מסלולים – הטכני והאסטרטגי. מאחר שאני יועצת עסקית בתחום הדיגיטל רציתי להיות בכל ההרצאות כולן, בשני המסלולים גם יחד! אך בכל זאת אני רק אדם אחד… ולכן נאלצתי לבחור. היה קשה. אז נכנסתי גם וגם. הרצאה בטכני (כן! הצלחתי לעקוב וגם להבין במה מדובר) והרצאה באסטרטגי, אחת ואחת, לסירוגין, עד סוף היום. היה כיף!

בחלק האסטרטגי שמעתי את: רעות עצמוני מלאומי כארד, שסיפרה מה עבד ומה לא עבד במהלך הפיתוח וההשקה של המוצר הדיגיטלי של לאומי כארד.

לסיכום ההרצאה שלה, אפשר לומר שגם החברות הגדולות ביותר מבינות שגישת agile היא הגישה המתאימה ביותר כשעוסקים בפיתוח מוצר בסביבה דיגיטלית שמתפתחת ומשתנה ללא הרף. לכולם ברור שכדי להצליח חייבים להיות גמישים וזריזים.

שיטת waterfall  המסורתית כוללת תהליך מובנה שעוסק במחקר, ייזום, אפיון, פיתוח והשקה. רק אחרי שנה או יותר של תכנונים יוצאים עם המוצר לשוק, ומגלים אם אכן אפשר לשווק אותו.

לעומת זה, תהליך דיגיטלי בשיטת agile מתמקד בסופו של דבר בשירות הלקוחות, ועיקר המאמץ הוא ליצור את המוצר הכי נכון ללקוח בתהליך דיגיטלי קצר ופשוט.

בבסיס השיטה: הקמת צוות 'מהיר תנועה' – צוות הטרוגני שעוסק במוצר משלב הרעיון ועד לשלב הכסף – עד שרואים רווחים לפרויקט. יש אחריות קולקטיבית לפרויקט, וכל הצוות יושב יחד בחלל עבודה. העבודה מתבצעת תוך הזנה הדדית ופתרון בעיות מיד כשהן עולות על פני השטח, תוך כדי תנועה.

תגובת הלקוח חשובה ביותר להצלחה בשיטה זו. כדי לקבל תגובה ממקדים את קהל היעד ומקיימים פגישות פנים אל פנים. נוסף על כך עוקבים אחרי התנהגות הלקוחות בזמן אמת: צִבעו כפתורים, הזיזו אותם, פִּגשו את הטעויות מוקדם והגיבו מהר.

חשוב להיות מוכנים לשינוי ולשיפור תמידיים. יש לבדוק בזמן אמת – האם יצרנו את הדבר הנכון?

האם אנחנו יכולים לשפר את הדרך?

וכמובן, מדידה! כל הזמן! בלוח גדול שגלוי לכולם!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן