גפן ייעוץ עסקי

האם גם אתה יכול להיות יועץ?!?

Closeup portrait of smiling beautiful middle-aged business woman wearing jacket and looking up at copy space with her head tilted. Front view.

הקדמה

בכלכלה המודרנית 'ידע זה כוח' – אנחנו נמצאים בעיצומה של תקופה כלכלית חדשה, שבה הידע והתוכן הם המלך! בעולם המערבי המודרני אנו רואים שינויים משמעותיים בשוק התעסוקה ובמבנה שוק העבודה. שינויים מבניים אילו משפיעים באופן מעשי על כל בעל מקצוע, ובפרט על בעלי המקצועות בתחום הידע. אנשים רבים, בעיקר אנשים בעלי ידע וניסיון בתחום ספציפי, מרגישים שהם יכולים להרוויח כסף מהמומחיות שלהם. להיות יועץ זאת אופציה אמיתית וענף מסחרי שהולך וגדל בקצב מהיר. מחקר אחרון שנערך בארה"ב, הראה שיותר מ- 30% מן הסטודנטים בעלי תואר MBA     בקריירה של יועץ מקצועי עצמאי מלכתחילה.

מאמר זה בא לתת הדרכה וכיוון לאלו שחושבים לצאת למסע הזה ולדרך עצמאית כיועץ מקצועי.

יותר ממחצית מחברות הייעוץ בארה"ב מבוססות על יועץ יחיד עצמאי. מי שמבקש להחליף את אווירת החברה הגדולה – הפירמה המסחרית – ואת המשכורת הקבועה, באורח חיים שונה, ייתקל באתגרים שונים אך לא בלתי אפשריים. עם תשומת לב, תכנון מוקדם וחשיבה פתוחה, גם אתה יכול להקים עסק מצליח.

המפתח להצלחה נמצא במבנה אישיות ובתכונות אופי מתאימות, וכן בכישורים המתאימים ובהבנה טובה של השימוש בכלים לניהול אפקטיבי.

אפשר להגדיר את הייעוץ כ'אספקת שירותי ייעוץ בתמורה לתשלום מוסכם'. נושא התשלום הוא חשוב. אנשים רבים מוכנים לקבל ייעוץ בנושאים שונים, אבל קבלת תשלום עבור הייעוץ היא המהות.

הקמת משרד ייעוץ עצמאי

הקמת משרד עצמאי שמספק שרותי ייעוץ מקצועיים היא סוג של הימור וסיכון, ואסור לזלזל בלחצים הנובעים ממהלך זה. אתה נשען על עצמך לחלוטין – על היכולות שלך, על החוזקות ועל החולשות שלך, ואתה תהיה תלוי לגמרי בעצמך. תהיה חייב להתמודד עם ההצלחות והכישלונות, עם התחושות הטובות ועם הנפילות, שבוודאי יגיעו, לגמרי בעצמך. אין ספק שיש רווחים רבים (ולא רק כלכליים) בלהיות עצמאי ולעבוד עבור עצמך, אך במקביל המחיר עלול להיות יקר.

כששואלים אנשים מדוע הם רוצים לפתוח עסק עצמאי לייעוץ, פעמים רבות הם עונים:

  • למען העצמאות, על מנת לצאת ממרוץ העכברים בפירמה, הרצון לברוח מהפוליטיקות הפנימיות במשרד. אך חשוב לזכור שגם עבודה כיועץ דורשת לעבוד עם אנשים אחרים ועבורם, ויש צורך להיות מסוגל לעבוד בעבודת צוות טובה.
  • מסיבות של חוסר שביעות רצון בעבודה. הרצון להקים עסק עצמאי שיתנהל על פי הדרך שלך ובסגנון שלך.
  • הצורך להישגיות והצלחה – בהחלט ! כשמשיגים משהו תחושת ההצלחה גדולה מאוד כשאתה מנהל עסק עצמאי ועושה את זה בעצמך. אך כדאי להיות מוכנים להתמודדויות מורכבות יותר ולהיות מסוגלים להתמודד גם עם חוסר הצלחה.
  • כסף – למרות שאתה עובד עבור עצמך בחריצות ואתה יועץ טוב… זה לא מבטיח שתהיה עשיר. זו יכולה להיות הכנסה טובה, אך לא תמיד הכנסה צפויה, עקבית ורציפה. כדאי לחסוך ולדאוג להון קטן על מנת להבטיח שתוכל לשלם את חשבון החשמל ללא לחץ.

בדוק עם עצמך, מה הסיבה האמתית שמניעה אותך לצאת לעצמאות? חשוב, מה הכי חשוב לך?  האם "יש לך את זה"? מה חסר לך על מנת להתקדם ליציאה לעצמאות? איזה תמיכה ו/או משאבים אתה צריך על מנת לצאת לדרך?

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן