גפן ייעוץ עסקי

מיתוג עצמי באינסטגרם

מיתוג עצמי באינסטגרם

לאחרונה השתתפתי בכנס יועצי מסחר מקוון של מעוף. אני יועצת שעוסקת יום יום בהקמת חנויות באינטרנט ובשיווק  דיגיטלי, וחשבתי שאין הרבה שאפשר לחדש לי. כמומחית לאופנה, לתכשיטים ולחפצי חן, אני מכירה את הכלים לשיווק באינסטגרם היטב, ובכל זאת כשאנה ברודי, משפיענית רשת והבעלים של Ambassadors, החלה לדבר, התחדדה לי התובנה שבסופו של דבר זה לא 'מה עושים' אלא 'איך עושים זאת'.

מיתוג עצמי באינסטגרם
מיתוג עצמי באינסטגרם

אתחיל מהסוף, אם אתם לא  חיים את הרשת ואוהבים את החשיפה… אל תיכנסו לזה.

אנה דיברה על מיתוג עצמי ברשת תוך שימוש באינסטגרם. מיתוג עצמי מתאים לכל מי שרוצה שיכירו אותו כממוחה לתחום ידע מסוים, או סגנון חיים מיוחד, לעיצוב, לטרנד או למוצר.

היא דיברה על כך שרשת האינסטגרם מתאימה מאוד למיתוג עצמי, בעיקר בגלל שיש לנו הזדמנות להציג את עצמנו כאדם שמייצג מכלול שלם של תכונות וערכים. אנה מדגישה שהרשתות החברתיות לא סובלות חד ממדיות.

אנה הדגישה את העובדה שכשמחליטים לעסוק במיתוג עצמי, יש להתחייב לעניין. עקביות היא שם המשחק. יתרון גדול במיתוג עצמי הוא השליטה על מה שאנחנו מספרים על עצמנו וכיצד אנו מספרים זאת. חשוב להיות פעילים במסגור הסיפור שלנו.

ריכזתי עבורכם כמה מהטיפים של אנה:

  • הגדירו את הערכים שהופכים אתכם לבני אדם ואנשי מקצוע טובים יותר.
  • סמנו חמישה ערכים בסיסיים. כל סיפור ופוסט צריך להעביר את המסר והערך.
  • שאלון מותג: מי קהל היעד? מה תחומי העניין? אלו אושיות פועלות בתחום? מה חסר בתחום?
  • הגדירו את הגבולות שלכם. מה אתם מוכנים לעשות, על מה אתם מוכנים לכתוב, מה אתם רוצים לחשוף, ומה לא.
  • שאלון חברים: בקשו מחברים למנות חמש תכונות טובות וחמש תכונות שליליות שלכם.
  • התייחסו למיתוג העצמי כאל מגזין – שימו לב שהמדורים חוזרים על עצמם בשיטתיות.
  • לא לעשות העתק הדבק! אל תכתבו את אותם התכנים בכל הפלטפורמות – המסר הוא אותו מסר, אבל התוכן ישתנה. באינסטגראם – תמונה; מסר צעיר, זורם, אקטיבי. בפייסבוק – תמונה עם יותר מלל ווידאו.
  • והכי חשוב – לתכנן. לתכנן. לתכנן.

וגם,  צריך לעורר תשומת לב ברשתות, לתת טוויסט וחשיבה על דף נקי. צריך להיזהר מפוסטים גנריים.
בכל פוסט אנחנו רוצים להגיד משהו על עצמנו. לתת ערך. לחזק מסר.
ספרו סיפור – בחרו במסר אחד. חפשו משמעות ותנו פרטים קטנים.
הסיפור ישקף אתכם באופן ספציפי, ובאותה מידה יהיה שייך לכולם – המחברת בפייסבוק. תנו השראה וערך.

בסופו של עניין כדי להצליח אנחנו רוצים לשדר: אהבה ותחושת שליחות. רצון לעשות את זה. יכולת התמדה. דיוק לאורך זמן.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן