גפן ייעוץ עסקי

3 כללים לשיווק מוצלח!

09

שיווק זו מילה שכוללת בתוכה עולם ומלואו – מיתוג, מיצוב, פרסום, קידום מכירות ועוד ועוד…
שיווק עושים במגוון אמצעים ומדיות שונות – שימוש בדפוס, באינטרנט, ברשתות חברתיות, במיילים, בוידאו…
במאמר קצר זה רציתי לעשות לכם קצת סדר בעניין השיווק.

יש שלושה כללים עיקריים שיש לקחת בחשבון כשאת או אתה חושבים כיצד לשווק את המוצר או השרות של העסק שלך:

  1. שיווק חייב להיעשות בעקביות ולאורך זמן !!   וזה לוקח זמן! אין זבנג וגמרנו.
    בדומה לאחזקת הבית – יש לנהל  ולעשות את פעולות ומטלות השיווק באופן שוטף. הבלחה של פעם בכמה זמן רק תעלה לנו בהרבה יותר – זמן, אנרגיה וכסף, ולא תשמר את המצב לאורך זמן. כך גם בשיווק! חייבים לשווק כחלק מהשגרה השוטפת של ניהול העסק וחייבים לשווק בעקביות ולאורך זמן!

2. השיווק חייב להעשות במגוון ערוצים, במקביל !! 
מי לא שמע את המשפט ״חייבים !! להיות בפייסבוק! אם איך לך אתר – אין לך עסק! מה?!? את לא בטויטר?!? אין דבר כזה – כל עסק צריך למצוא את ערוצי המדיה שמתאימים לו לשווק העסק הספציפי שלו.
על מנת לשווק מוצר או שרות במאה ה- 21, ערוץ אחד אינו מספיק, השיווק כיום הוא רב ערוצי וחייבים לשלב בין הערוצים השונים במקביל. כמובן שיש צורך בתשתיות שיווק מתאימות לכל ערוץ.
הכוונה היא שלא חייבים להשתמש ב כו ל ם !!! אלא כל אחד צריך לבחור את התמהיל המתאים לו. תחשבו איפה הלקוחות שלכם נמצאים, לאיזה ערוצי מדיה הם חשופים, מה הם קוראים, איזה רשת חברתית רלוונטית להם – להם ולא רק לך!!!

3. יש להכין תכנית שיווק שנתית מפורטת הכוללת בתוכה את הפרמטרים הבאים – הלו״ז, המסר, הערוץ ותקציב!
רק תכנית עבודה מפורטת (רצוי על לוח גאנט) תביא את התוצאה הרצוייה. תכנית העבודה חייבת להתייחס באופן המותאם לתאריכי השנה וליעדי המכירות בהתאמה. המסר צריך להתאים לערוץ והפוך – הערוץ מוכרח להתאים למסר, ובלי תקציב ברור שנקבע מראש אין משמעות מעשית לתכנית.

עכשיו נשאר רק …. לעשות – just do itשיווק עושים בעקביות ולאורך זמן, במגוון ערוצים במקביל ועל פי תוכנית שיווק שנתית מסודרת.

מאחלת לכם שיווק פורה !

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן